بارداری, آموزشی

احتمال بارداری بدون دخول از توهم تا واقعیت

مقدمه احتمال بارداری بدون دخول

آیا تابه‌حال در مورد احتمال بارداری بدون دخول چیزی شنیده‌اید؟ بیشتر افراد گمان می‌کنند که برای بارداری لازم است دخول کامل انجام شود و حتماً انزال صورت بگیرد، اما حقیقت این است که سالانه تعداد زیادی از زوج‌ها بدون دخول و حتی بدون انزال صاحب فرزند می‌شوند. برای باردار شدن، نیازی به دخول نیست؛ حتی ورود مقدار کمی از مایع منی به داخل واژن می‌تواند منجر به بارداری شود. در این مقاله می‌توانید با همهء چیزهایی که لازم است در مورد احتمال بارداری بدون دخول در زن و دختر باکره بدانید، آشنا شوید.

احتمال بارداری بدون دخول

بررسی بارداری بدون دخول از جوانب مختلف

بارداری هنگامی رخ می‌دهد که یک اسپرم، تخمک را بارور کند.  باوجوداین در صورت فراهم بودن شرایط احتمال بارداری بدون دخول که به آن بارداری بدون دخول می‌گویند وجود دارد.

به طور معمول تخمدان‌ها حدود ۱۲ تا ۱۶ روز پیش از شروع پریود، یک یا چند تخمک آزاد می‌کنند. اسپرم‌ها پس از ورود از طریق واژن از دهانه رحم و رحم عبور کرده و به لوله‌های فالوپ می‌رسند. در آنجا معمولاً تخمک را بارور می‌کنند و لقاح صورت می‌گیرد.

حالا اگر سوال شما این است که کیا بدون پریود شدن باردار شدن، معمولاً این اتفاق به دلیل تخمک‌گذاری نامنظم یا شرایط پزشکی خاص اتفاق می‌افتد. در این موارد احتمال بارداری بدون دخول نیز وجود دارد و مشورت با پزشک ضروری است.

در برخی افراد نوعی بارداری رخ می‌دهد که به آن بارداری پوچ می‌گویند. معمولاً در ماه‌های اول بین هفته‌های هفت تا نه اتفاق می‌افتد. به نوعی یک سقط زود هنگام است و زمانی اتفاق می‌افتد که تخمک بارور‌ به دیواره رحم می‌چسبد و باید این بارداری به اتمام برسد، برای تشخیص اینکه کیا بارداری پوچ داشتن و اینکه آیا در این موارد موارد احتمال بارداری بدون دخول نیز ممکن است یا خیر؟ فر باید با پزشک متخصص مشورت کند.

همچنین عارضه‌ای به اسم سندرم تخمدان پلی‌کیستیک یا تنبلی تخمدان وجود دارد که در برخی زنان شایع است اما کسانی که با PCO باردار شدن، تجربیات موفقی در بارداری خود داشته‌اند. در این افراد نیز مواردی از احتمال بارداری بدون دخول نیز گزارش شده است که در آن اسپرم از طریق تماس با ناحیه تناسلی و بدون دخول کامل به تخمک رسیده و منجر به بارداری شده است.

بارداری شیمیایی نوعی سقط خودبه‌خودی است که خیلی زود اتفاق می‌افتد، حتی گاهی قبل از اینکه فرد متوجه شود باردار است. تنها نشانه بارداری شیمیایی تأخیر در عادت ماهانه است. بنابراین اگر شما می‌خواهید بدانید، کیا بعد از بارداری شیمیایی بارداری سالمی داشتن! باید بدانید که حاملگی شیمیایی بسیار رایج است و برای بارداری مجدد مشکلی ایجاد نمی‌کند.  احتمال بارداری بدون دخول نیز در این شرایط امکان دارد.

کسانی که در کلینیک باروری امید باردار شدن، تجربه موفقیت‌آمیزی در غلبه بر مشکلات ناباروری داشته‌اند. در عین حال، برخی ممکن است نگران احتمال بارداری بدون دخول باشند. اگرچه این احتمال بسیار کم است، اما تماس مایع منی با اطراف پرده بکارت می‌تواند منجر به بارداری شود. متخصصان کلینیک باروری امید توصیه می‌کنند برای کاهش این احتمال، از تماس مایع منی با نواحی حساس جلوگیری شود.

روش‌های پیشگیری از آن

برای جلوگیری از احتمال بارداری بدون دخول، بهترین راه استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری است. به کارگیری کاندوم، مصرف قرص‌های ضدبارداری، و همچنین استفاده از چسب‌های ضدبارداری و اسپری‌های اسپرم‌کش از مؤثرترین روش‌ها برای جلوگیری از بارداری به شمار می‌آیند. علاوه بر این روش‌ها، رعایت چند نکته می‌تواند خطر بارداری را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در ادامه، با مؤثرترین روش‌های پیشگیری از احتمال بارداری بدون دخول آشنا می‌شوید.

  • از تماس انگشت یا اشیایی که با اسپرم آلوده شده‌اند با واژن خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از بارداری، انزال نباید در نزدیکی واژن یا ناحیه کشاله ران صورت گیرد.
  • قرار دادن آلت تناسلی مرد در نزدیکی دهانه واژن خطر بارداری بدون دخول را افزایش می‌دهد.
  • در هنگام انزال، آلت تناسلی مرد باید از نزدیکی واژن دور شود تا مایع منی به صورت تصادفی به واژن نرسد.

با رعایت این نکات و استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری، می‌توانید خطر بارداری بدون دخول را به حداقل برسانید.

برای یک دختر باکره احتمال بارداری بدون دخول چقدر می‌تواند باشد؟

از آنجایی که احتمال بارداری بدون دخول امکان‌پذیر است، احتمال بارداری در دختران باکره نیز وجود دارد. محققان پدیده‌ای به نام بارداری باکرگی را معرفی کرده‌اند و مطالعاتی برای بررسی این موضوع انجام داده‌اند تا بفهمند آیا در دختران باکره بارداری بدون دخول ممکن است.

در یکی از این مطالعات که روی ۷۸۷۰ زن انجام شد، مشخص شد که ۰.۸ درصد از این زنان، یعنی ۴۵ نفر، بدون داشتن رابطه جنسی واژینال و در حالی که باکره بوده‌اند، باردار شده‌اند. البته این نوع مطالعات با محدودیت‌های زیادی مواجه است، به‌ویژه در ارائه گزارش‌های کامل و دقیق.

اگر مرد مایع منی خود را در نزدیکی واژن، حتی بدون دخول، بریزد، این مایع، حتی در حد چند قطره، می‌تواند از پرده بکارت عبور کرده و به دهانه رحم برسد. اگر این اتفاق همزمان با تخمک‌گذاری زن باشد، احتمال برخورد اسپرم با تخمک و بارداری دختر باکره افزایش می‌یابد و احتمال بارداری بدون دخول وجود دارد که به چنین بارداری معمولاً بارداری پاششی گفته می‌شود.

کیا بعد از بارداری شیمیایی بارداری سالمی داشتن

راه های جلوگیری از حاملگی بدون دخول دختر باکره

اگر باکره هستید و امکان دخول در حین رابطه جنسی وجود ندارد، از تماس مایع منی با اطراف پرده بکارت خودداری کنید. زیرا در صورت انزال در نزدیکی پرده یا تماس دست یا دستمال آلوده به مایع منی با آن، به دلیل حرکت اسپرم‌ها، ممکن است از طریق منافذ پرده بکارت وارد شوند و احتمال بارداری بدون دخول وجود داشته باشد.

حتی در صورت رابطه مقعدی، به دلیل نزدیکی مقعد به پرده بکارت، احتمال بارداری بدون دخول وجود دارد. مایع منی در صورت انزال در نواحی اطراف مقعد ممکن است به پرده بکارت برسد. اگر این اتفاق در زمان تخمک‌گذاری زن باشد، احتمال بارداری وجود دارد. اما خارج از زمان تخمک‌گذاری، احتمال بارداری بسیار کم است.

همچنین قبل از انزال مردان، مایعی شفاف به نام پیشاب از آلت تناسلی خارج می‌شود که ترشح آن قابل کنترل نیست. این مایع ممکن است حاوی تعدادی اسپرم باشد. در صورتی که این مایع با محیط اطراف پرده بکارت تماس پیدا کند، احتمال بارداری بدون دخول نیز وجود دارد.

کلام آخر

بنابر مطالب گفته شده احتمال بارداری بدون دخول وجود دارد و حقیقت است؛ زیرا اسپرم می‌تواند بدون نیاز به دخول در صورت محیا بودن شرایطی که قبلا ذکر کردیم، به تخمک برسد و آن را بارور کند. اگر پاسخ خود را پیدا نکردید، می‌توانید سوالتان را در بخش نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *